بهترین های علمی تفریحی
مطالب جالب، علمی ،تفریحی و هر آنچه که یک ارزش دهنده به وقت می خواهد.
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. این وبلاگ می تونه اوقات خالی شما رو بدون اینکه وقتتون رو تلف کنید سپری کنه شما می تونید انواع نرم افزار های آموزش، مطالب درسی و علمی و چیز های دیگه رو در اینجا پیدا کنید.در ضمن بیایید وبلاگ های یکدیگر رو لینک کنیم تا همه بتونن از مطالب وبلاگ ها استفاده کنن.

مدير وبلاگ : [cb:blog_author_name]
برچسبها

تصاویر شگفت انگیزی که ماهواره های ناسا بین سالهای 2000 تا 2011 گرفته اند نشان می دهند که دخالت انسان در طبیعت چگونه جغرافیای زمین را به یک سری اشکال هندسی تبدیل کرده است.

به گزارش هیلاج به نقل از مهر، در این تصاویر شگفت انگیز که ماهواره های ناسا در طول دهه اخیر از مناطق مختلف زمین از جنگلهای بارانی برزیل تا بیابانهای مصر تهیه کرده اند به خوبی تغییر و تحولاتی که انسان در طبیعت ایجاد کرده مشخص شده است.

بسیاری از این تصاویر را ماهواره Terra (زمین) در فاصله متوسط 693 متری از سطح زمین گرفته است.

براساس گزارش لارپوبلیکا، علاوه بر ماهواره Terra، فضانوردان ایستگاه فضایی، ماهواره تصویربرداری تجاری Ikonos و ماهواره های Quickbird، Landsat-7 و GeoEye-1 این تصاویر دیدنی را در یک دهه اخیر به زمین ارسال کرده اند.
 





ادامه مطلب...


نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
برچسب ها :

در حال گشت و گذار در اینترنت بودم که یادم افتاد به سایت YankoDesign سری بزنم ! بله طبق معمول برترین طراحی ها رو معرفی کرده بود که من گلچینی از اونها رو برای شما آماده کردم ! این طراحی ها چرا برتر شده اند ؟ چون در نقاط ظریفی از طراحی یا در کل طراحی ابتکار و نوآوری هستش ! با هم میبینیم … 





ادامه مطلب...


نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
برچسب ها :

آیا میدانید هر فرد بطور متوسط یک سوم عمر خود را در خواب می‌‌گذراند
 
تبصره : جهت اطلاع مردم ایران اکثرا ۲و نیم سوم عمرشون در خوابند….

*******************

آیا میدانید سرعت گریز براى زمین ۱۲ کیلومتر در ثانیه و براى خورشید ۶۱۸ کیلومتر بر ثانیه است

 تبصره : خدایی اینا رو باچه وسیله ای اندازه گرفتن ؟ من میگم ۶۱۹ میشه ….کی میتونه حرفی بزنه!!!!


*******************

آیا میدانید کهکشان راه شیری ، کهکشانی مارپیچی است که شامل حدود ۵۰۰ میلیارد ستاره است

تبصره : چرا ۶۰۰ میلیون نه …. اصلا بگید کی شمرده اینو ؟ هاهاه؟؟

*******************

آیا میدانید پهنه مغز انسان به مانند کامپیوتر دیجیتال از مبنای باینری استفاده میکند

درود بر علم آی تی که پزشکی را نیز به زیر کشیده است ….لبیک یا آی تی

با تشکر از شما، لطفا برای خواندن متن کامل، به ادامه مطلب توجه فرمائید… 





ادامه مطلب...


نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
برچسب ها :

183سال پس از تولد ژول ورن، وی به عنوان پیشگوی الهام بخشی شناخته می شود که از چندین دهه پیش، فناوری های مدرن متعددی را متصور شده و در کتابهایش توصیف کرده بود.
به گزارش هیلاج به نقل از مهر، "ژول ورن" برای خیلی ها فردی فراتر از یک نویسنده داستانهای علمی و تخیلی است، او فردی است که تخیلات بسیاری از کودکان و نوجوانان را پر و بال داده است، کودکانی که در دوران بزرگسالی توانستند رویاهای ژول ورن را به واقعیت تبدیل کرده و آنچه وی در کتابهایش متصور شده بود را در قالب فیزیکی مجسم کنند.
هیچکس نمی تواند منکر این موضوع شود که پدر داستانهای علمی و تخیلی جهان در روند پیشبرد ابداعات علمی جهان تاثیر گذار بوده است، زیرا در حال حاضر اختراعات متعددی وجود دارند که ایده اصلی آنها از ذهن خلاق "ورن" برگرفته شده است.
نشنال جئوگرافیک تعدادی از ایده های وی که چندین دهه پس از مرگ وی منجر به اختراع ابزاری جدید و کاربردی شده است را معرفی کرده است:





ادامه مطلب...


نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
برچسب ها :

تقویت حافظه 2 قاعده اصلی دارد؛ گوناگونی و کنجکاوی. وقتی انجام دادن بعضی از کارها برای شما عادی می‌شود، یعنی آنقدر آنها را انجام می‌دهید که آنها جزو طبیعت شما می‌شوند، باید آنها را عوض کنید.

باتری حافظه‌ات را پُر کن
به عنوان نمونه، اگر آنقدر جدول حل کرده‌اید که حتی توی خواب هم می‌توانید این کار را انجام دهید، موقع آن است که خود را به چالشی جدید بکشانید تا بتوانید توانایی مغزتان را به بهترین نحو پرورش دهید. کنجکاوی در محیط اطراف و جهان اطرافتان، اینکه آنچه در اطرافتان می‌گذرد، چگونه اتفاق می‌افتد و چگونه شما می‌توانید آن را بفهمید باعث می‌شود مغزتان با سرعت بالاتر و موثرتری فعالیت کند. به کار بستن مواردی که در این مطلب آمده است، به شما کمک می‌کند به خواسته‌ای که درباره پرورش هوش و حافظه‌تان دارید، برسید.
 





ادامه مطلب...


نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
برچسب ها :

سارقان حرفه‌ای بسیاری هستند که به دلیل خطرناک بودن، نام و آوازه‌شان در جهان پیچیده است. اما در این بین، نام گروه دیگری از افراد هم در فهرست سارقان جهان جای دارد، البته نه به عنوان یک دزد حرفه‌ای، بلکه به عنوان احمق‌ترین دزدان جهان که یا به کاهدان زده‌اند یا به دلیل تصمیم‌گیری‌های نه چندان عاقلانه‌شان، در چنگال قانون گرفتار شده‌اند. 





ادامه مطلب...


نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
برچسب ها :

عکسبرداری بخشی جدایی ناپذیر از مطالعات و ماجراجویی های علمی و ابداعات و اکتشافات فنی و پزشکی به شمار می رود، بخشی که گاه می توان در آن تصاویری شگفت انگیز و جالب توجه تر از تصاویری صرفا مستند علمی مشاهده کرد.
به گزارش هیلاج به نقل از مهر، در کنار تصویربرداری هایی که در طی فرایند مطالعات علمی در شاخه های مختلف انجام می گیرند، گاه ماجراجویی هایی آزمایشی برای آزمودن یک فرضیه یا تجربه کردن کاری غیر ممکن، عکسهای جالب توجهی را از خود به جا می گذارند. سال گذشته نیز محققان، ماجراجویان، پزشکان و اکتشاف گران طی فعالیتهای متعدد خود تصاویر فراوانی را به ثبت رسانده و منتشر کردند:





ادامه مطلب...


نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
برچسب ها :

جستجوهای کنجکاوانه بشر برای یافتن نمونه‌ای مانند خود، یا مشابه زیستگاهی که در آن زندگی می‌کند، هر روز رو به گسترش است. انسان برای کشف اینکه آیا در جهان تنها است و اینکه آیا زمینی دیگر در جهان وجود دارد یا نه، به دانش و ابزارهای اکتشافی خود می‌افزاید.

به گزارش هیلاج به نقل از مهر، دانشمندان از گوشه گوشه جهان هر لحظه در انتظار خبری از کشف حیات، تمدن یا سیاره‌ای بیگانه هستند که بتوانند نشانه‌ای از تنها نبودن خود در جهان را به همراه داشته باشند، این تلاشها در سال گذشته و با تکذیب خبر کشف باکتری های زنده در بقایای یک شهابسنگ، با شکست مواجه شد و باید نشست و دید که آیا این روند غیر موفق در سال آینده چه سرنوشتی خواهد داشت.





ادامه مطلب...


نوع مطلب : [cb:post_category_name]، 
برچسب ها :





 
 
بالای صفحه